Dag 6: Grand Canyon - Monument Valley

Maandag 25 mei 2015
HotelGoulding's Lodge, Monument Valley
Temperatuur:  25°C
Aantal gereden miles: 176 miles

We hebben gisteren geprobeerd het verslag van dag 6 online te zetten maar dit was niet mogelijk door het zeeeeeeer beperkte internet in Monument Valley.

Even terug naar gisterenmorgen, we hebben voor de eerste keer iets langer geslapen Het was ongeveer 8u toen we opstonden. We hebben lekker ontbeten op onze kamer en we waren van plan om nog eens tot aan de Grand Canyon te gaan maar deze was een en al mist. Dus we zijn vroeger dan gepland vertrokken richting Monument Valley. Dik tegen onze goesting.

Waar is de Grand Canyon?

oh daar is hem :)

heeft ook wel iets bijzonders

mijn 3 mannen

de 2 vedetten

Maar onderweg naar Desert View (dit is nog een stuk van de Grand Canyon) klaarde de lucht helemaal op. Hier hadden we zelfs zon, wat maakte dat we nog een mooier zicht hadden op de Grand Canyon dan eergisteren. We zijn aan de nodige view points gestopt onderweg en een dik uur later verlieten we het park.

onderweg klaarde de lucht helemaal op en konden we prachtige foto's maken

wauw, wat een zicht

onderweg naar Desert View

hier kon je de Colorado River goed zien

Eens uit het park kwam er nog een view point, manman wat is het hier werkelijk onbeschrijflijk mooi. Dit kan je gewoon niet op foto vastleggen. Maar dat had ik zeker al eens vermeld :) We hebben wel ons best gedaan, ik hoop dat jullie de foto's mooi vinden.

net buiten het park, onderweg naar Monument Valley

opgepast!!!

nog een view point net buiten het park

een van de zoveel mooie uitzichten

Rond 14u15 waren we in Tuba City, daar hebben we een bezoekje gebracht aan de plaatselijke Mc Donalds. En dat smaakt zoals altijd heerlijk.
We konden er weer tegenaan want het was nog dik anderhalf uur rijden naar Monument Valley. Dit was weer zo een mooie route! Van waar blijft die prachtige natuur toch maar komen.
Wouter is inmiddels ook helemaal verkocht :) Hij zei zelfs in Sedona, oh hier zou ik wel kunnen wonen :)

onderweg naar Monument Valley

onderweg

onderweg met in de verte al wat Buttes

in de verte Monument Valley

Met de nodige, "Wauw wat is het hier sjiek", zijn we tegen 17u15 aangekomen in Monument Valley, hier is het namelijk 1u later dan in California, Arizona en Nevada, de andere Staten van Amerika waar we passeren.

onze in middels al 3de staat van Amerika

de bekende foto van de 3 buttes in Monument Valley

Hier hebben we een cabin gehuurd. Het is echt wel een unieke plek om te overnachten. Midden in het park tussen al de buttes. Dit zijn die hoge rode rotsen die bekend staan voor de foto van Monument Valley.

onze overnachting, de cabin, het "pipohuisje" :)

met privé terrasje

lekker gezellig

Jullie zullen zeggen, daar is ze weer, maar ook hier is het echt prachtig. We vallen van het ene natuurfenomeen in het andere.

De kinderen hebben nog een beetje in ons "privé zwembad" gezwommen en daarna zijn we nog iets lekkers gaan eten op het terrasje van onze cabin.

See you

1. hoi Debbie en Wouter,weeral prachtige foto's,ik begrijp dat Wouter daar zou willen blijven,met al die prachtige natuur :-) Toch wel sjiek hoe jullie die ganse reis hebben uitgestippeld,dat verdient een pluim!!
    We kijken hier weer uit naar de volgende reeks foto's xxx